تفاوت کنتاکتور اصلی با تقلبی

تعریف کنتاکتور

تفاوت کنتاکتور اصلی با تقلبی : اصولاً کنتاکتور یک وسیله سوئیچینگ الکتریکی است. برای خاموش و روشن کردن مدار الکتریکی استفاده می شود. این یک نوع خاص از رله است ، اما یک تفاوت اساسی بین کنتاکتور و رله وجود دارد. کنتاکتور بیشتر در کاربردهایی استفاده می شود که ظرفیت حمل جریان بالاتری درگیر باشد ، در حالی که رله ها برای کاربردهای جریان کمتر استفاده می شود. کنتاکتورها جمع و جور هستند و می توانند به راحتی در زمین نصب شوند. معمولاً این دستگاه ها دارای چندین مخاطب هستند. کنتاکت ها عموماً باز هستند و هر زمان سیم پیچ کنتاکتور کار می کند ، قدرت عملیاتی بار را فراهم می کنند. کنتاکتورها در موتورهای الکتریکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع مختلفی از کنتاکتورها وجود دارد و انواع مختلف آنها دارای ویژگی ها ، برنامه ها و قابلیت های خاص خود هستند. کنتاکتورها می توانند طیف وسیعی از جریان ها را در بر بگیرند ، از چند تا هزار آمپر و ولتاژ از 25VDC تا هزار ولت. بعلاوه ، این دستگاه ها در اندازه های مختلف ، از ابعاد کوچک دستی گرفته تا اندازه های بزرگ تا یک متر یا حیاط در یک طرف ، ارائه می شوند

ویژگی کنتاکتور اصلی

کنتاکتور (Contactor) اصلی از جمله کنتاکتور هایی است که دارای کیفیت و عمر بالایی است و می توانید از آن در موارد مختلف ساختمانی استفاده نمایید. کنتاکتور اصلی ایرانی و خارجی در بازار وجود دارد و اگر بخواهید نمونه های اورجینال تهیه نمایید می توانید از طریق مراجعه به فروشگاه معتبر اقدام نمایید. از جمله ویژگی های کنتاکتور اصلی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تفاوت کنتاکتور اصلی با تقلبی

عمده ترین تفاوت هایی که کنتاکتور اصلی و فرعی دارند شامل موارد زیر است:

ویژگی کنتاکتور تقلبی

کنتاکتور های تقلبی دارای ویژگی های بارزی هستند. برخی افراد این کنتاککتور ها را برای پروژه های ساده استفاده می کنند و کاملا با احتیاط عملکرد آن ها را می سنجند. از جمله ویژگی های کنتاکتور تقلبی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کاربرد کنتاکتور

کاربرد کنتاکتور شامل موارد زیر است ، کنترل موتور های الکتریکی مانند

کنتاکتور بر اساس عملکرد به دسته های زیر تقسیم می شود : 

بارهای غیر خود القا یا خودالقای اندک

استارت موتورهای حلقه لرزان

استارت موتورهای قفس سنجابی

استارت موتورهای قفس سنجابی با کار اینچینگ و پلاکینگ

فروشگاه صنعت سازان نوین امیدوار است مطلب توضیح تفاوت کنتاکتور اصلی با تقلبی مورد استفاده‌ی شما باشد . در صورت داشتن هر گونه سوال و یا نظری برای ما کامنت بگذارید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

صنعت سازان نوین ارائه دهنده انواع لوازم برق صنعتی از جمله : اشنایدر ، کلید اتوماتیک اشنایدر ، تایمر تبن و … می باشد .

دیدگاه‌ها 2

*
*

    محسن نوری پاسخ

    ببخشید فقط از رو قیمت میشه فهمید که کنتاکتور اصل نیست ؟

      tavakol پاسخ

      سلام .
      خیر علاوه بر قیمت
      کیفیت ساخت پایین
      وزن سبک
      بدون گارانتی
      داغ شدن در حین کار
      خرابی سریع
      هم باعث میشود که کنتاکتور اصل را از تقلبی تشخیص دهید.