نحوه تنظیم تایمر تبن

نحوه تنظیم تایمر تبن : تایمر 24 ساعته پریزدار تبن یکی از انواع تایمرهایی است که امروزه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و افراد زیادی علاقه مند به استفاده از آن هستند.

این تایمر 24 ساعته می تواند ویژگی ها و قابلیت هایی را به شما ارائه دهد که بسیاری از تایمرهای دیگر این قابلیت ها را در اختیار شما قرار نمی دهند.

استفاده از این تایمر برای تنظیم ساعت برای انجام کارهای مختلف می تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد چرا که این تایمر به صورت 24 ساعته کار می کند و می تواند تمامی نیازهای شما را در طول 24 ساعت شبانه روز برطرف کند.

ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره تایمر 24 ساعته پریزدار تبن صحبت کنیم و اطلاعاتی را درباره طرز کار این محصول و همینطور ویژگی های مختلف آن در اختیار شما قرار دهیم.

بنابراین اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند به آشنایی بیشتر با تایمر 24 ساعته پریزدار تبن می باشید به شما پیشنهاد می کنیم حتما با ما در این مطلب همراه باشید.

نحوه تنظیم تایمر تبن

تایمر 24 ساعته پریزدار تبن

در بسیاری از مواقع ما نیاز داریم که اقدامات خاصی را در ساعت های خاصی انجام دهیم. به عنوان مثال فرض کنید که در خانه خود نیاز دارید که هر روز ساعت 11 شب چراغ های خانه را خاموش کنید و یا این که در محل کارتان هر روز ساعت 5 عصر برخی از چراغ های محل کار را روشن کنید.

در چنین مواردی می توان از تایمر 24 ساعته پریزدار تبن استفاده کرد که قابلیت های فوق العاده ای را در این زمینه به شما ارائه می دهد و می تواند برای انجام کارهای این چنینی بسیار مفید و کاربردی باشد.

امروزه می توان از تایمر 24 ساعته پریزدار تبن برای تنظیم سیستم های تهویه در ساختمان های اداری و مسکونی نیز استفاده کرد چرا که این تایمر می تواند برای انجام این کارها نیز بسیار مفید باشد.

ساعت فرمان 24 ساعته پریزدار تبن

ساعت فرمان 24 ساعته پریزدار تبن یکی از محصولات بسیار کاربردی برای تنظیم ساعت موارد مختلف در ساختمان است.

این محصول دارای یک ورودی و یک خروجی پریزدار است. نحوه کار کردن این دستگاه بسیار ساده و در عین حال کاربردی است.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که پریز دستگاه های الکتریکی خود را به این ساعت متصل می کنید و سپس این ساعت را به پریز برق متصل می کنید.

تفاوت تایمر آنالوگ با دیجیتال تبن

از تایمر 24 ساعته پریزدار تبن دارای دو نوع دیجیتال و آنالوگ است که هر یک از این دو خصوصیات خاص خود را دارند. یکی از قابلیت هایی که از تایمر 24 ساعته پریزدار تبن دیجیتال به شما ارائه می دهد این است که می توانید دقت تنظیم زمان خود را تا یک دقیقه کاهش دهید در حالی که این دقت برای تایمرهای آنالوگ تبن برابر 15 دقیقه است.

ویژگی مهم دیگری که از تایمر 24 ساعته پریزدار تبن دیجیتال دارد این است که دارای یک باتری درونی می باشد که در صورت قطعی برق می تواند برای مدت زمانی این دستگاه را روشن نگه دارد در حالی که نسخه آنالوگ این تایمر باتری داخلی ندارد.

مشکلی که دستگاه های دیجیتال دارند این است که امکان یک بار روشنی و یک بار خاموشی را در طول روز برای شما فراهم می کنند و این در حالی است که از تایمر 24 ساعته پریزدار تبن آنالوگ امکان چندین بار روشن و خاموش کردن دستگاه در طول یک روز را برای شما فراهم می کند.

قابلیت بسیار مهم دیگری که از تایمر 24 ساعته پریزدار تبن دیجیتال دارد این است که شما می توانید آن را از طریق نرم افزار مخصوص تنظیم کنید که این امکان در از تایمر 24 ساعته پریزدار تبن آنالوگ برای شما فراهم نشده است.

پشتیبانی از تنظیمات 16 برنامه ای که در تایمرهای آنالوگ امکان استفاده از آن برای شما وجود ندارد ویژگی مهم دیگری است که باید درباره تایمر 24 ساعته پریزدار تبن بدانید.

با استفاده از تایمر آنالوگ پریزدار تبن شما می توانید یک برنامه 24 ساعته را برای دستگاه الکتریکی خود تنظیم کنید و سپس آن را برای روزهای بعد نیز تکرار کنید تا دیگر نیازی به طراحی دوباره برنامه نباشد.

نحوه تنظیم تایمر تبن 24 ساعته پریزدار

نحوه تنظیم تایمر تبن 24 ساعته پریزدار دارای یک بخش گرد است که روی آن شما می توانید 96 پین را مشاهده کنید که هر پین نشان دهنده 15 دقیقه است.

همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم تایمرهای آنالوگ با دقت 15 دقیقه کار می کنند و بنابراین شما می توانید ساعت دلخواه خود را روی هر یک از این پین ها تنظیم کرده و با دقت 15 دقیقه عمل قطع و وصل دستگاه های الکتریکی خود را انجام دهید.

زمانی که شما ساعت را مطابق با نیاز خود تنظیم می کنید دستگاه آماده به کار خواهد شد، حال در مرحله بعدی شما می توانید با استفاده از یک وسیله مانند خودکار یا پیچ گوشتی پین تنظیم برنامه را پایین آورده تا زمانی که به پین مد نظر شما برسد و دستگاه شروع به کار کند.

فرض کنید که قصد دارید دستگاه الکتریکی خود را در بین ساعت 5 الی 6 روشن کنید.

برای انجام این کار کافی است که دستگاه پین های مربوط به اعداد 5 و 6 را با استفاده از یک وسیله به پایین فشار دهید و در نتیجه زمانی که تایمر به این پین ها می رسد دستگاه قطع و وصل می شود.

طرز کار تایمر 24 ساعته تبن چگونه می باشد؟

در واقع این ساعت نقش یک واسطه را برای دستگاه های الکتریکی شما ایفا می کند. زمانی که تایمر به زمانی که شما روی آن مشخص کرده اید می رسد جریان الکتریکی را وصل کرده و جریان الکتریکی وارد دستگاه های الکتریکی شما شده و دستگاه شما روشن می شود.

حال با گذشت زمان تایمر به زمانی که شما برای قطع شدن دستگاه در نظر گرفته بودید می رسد و به راحتی جریان الکتریکی ورودی دستگاه شما را قطع کرده و در نتیجه دستگاه شما خاموش می شود. این مکانیزم بسیار ساده ولی در عین حال بسیار کاربردی است.

فروشگاه صنعت سازان نوین امیدوار است مطلب توضیح نحوه تنظیم تایمر تبن مورد استفاده‌ی شما باشد . در صورت داشتن هر گونه سوال و یا نظری برای ما کامنت بگذارید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

صنعت سازان نوین ارائه دهنده انواع لوازم برق صنعتی از جمله : اشنایدر ، کلید اتوماتیک اشنایدر ، تایمر تبن و … می باشد .

دیدگاه‌ها 4

*
*

    احمد گودرزی پاسخ

    سلام خوبید ؟
    ببخشید تایمر تبن چیه ؟

      tavakol پاسخ

      سلام اقای گودرزی برای اطلاع از تایمر تبن روی لینک زیر کلیک کنید .
      https://sanatsazannovin.com/product-category/%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%85%d8%b1-%d9%87%d8%a7/%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%85%d8%b1-%d8%aa%d8%a8%d9%86/

    علی اسدی پاسخ

    سلام من وارد سایتتون شدم و اطلاعات زیادی راجب تایمر کسب کردم . متشکرم

      tavakol پاسخ

      سلام جناب اسدی عزیز
      خواهش میکنم